SOSYAL MEDYA SEÇİMİ

Son yıllarda hayatımızda vazgeçilmez bir gerçek olan sosyal medyayı kimler daha çok kullanıyor. Bu mecraya giren markalar hedef kitleleri açısından ne kadar doğru kararlar veriyor. Bu iki sorunun cevabı ByAge tarafından yapılan istatistik çalışmada göze çarpmakta. Sosyal medya trendi ve alanları hızla yükselse bile şirketlerin en büyük sorunu hangi sosyal medyayı seçmesi gerektiğidir.

Hangi yaş aralığına, eğitim seviyesine ve gelir düzeyine hitap ederseniz edin en yaygın sosyal medya alanı kesinlikle Facebook’tur. Kullanımı en yaygın olan site, Google tarafından kendisine rakip olarak üretilen diğer alanaların bile kapatılmasını sağlayacak kadar güçlü bir konumdadır.

Genç ve eğitim seviyesi yüksek bir hedef kitleye sahipseniz en etkili kullanacağınız alan mutlaka Twitter olmalıdır. Facebook kadar yaygın olmasa da kullanıcıları tarafından hergün sıklıkla ziyaret edilen Twitter’da kullanıcılar genellikle anlık iletileri ile sürekli bir etkileşim içerisindedir.

Kurumsal açıdan güçlü bir şirketseniz, B2B pazarlama ağırlıklı çalışmaktaysanız ve hedef kitlenizin interneti kullanma amacı sadece iş ve gerekli bilgilere ulaşmak ise içinde bulunmanız gereken alan bloglar ve LinkedIn olmalıdır. Bu iki mecra daha kurumsal hizmetler sunmaktadır.

Cinsiyet dağılımına bakıldığında, bütün mecraların ortalama olarak birbirine yakın oranda eşit cinsiyet dağılımına sahip olduklarını görmekteyiz. Birçok ortamda %55’e %45 gibi yaklaşık oranlar mevcuttur biri hariç. Pinterest şu anda ağırlıklı olarak kadın kullanıcıya sahiptir. Burada dağılım neredeyse %90’a %10 konumundadır.

Google+ ise ilk açıldığı zaman koyduğu yaş sınırı ile genellikle 18 – 40 yaşları arasındaki insanlara hitap etmektedir. Ayrıca kullanıcılar eğitim seviyesi olarakta üniversite öğrencisi ya da mezunudur.

Ürünlerinizin video tanıtımlarını yapmak için ise YouTube en etkili alanlardan biridir. Sağladığı diğer sosyal medya alanları ile paylaşım imkanı ve yorumlarla interaktif bir iletişim sağlamaktadır ve kullanıcılar tarafından en yoğun kullanılan alanlardan biridir.

Tüm sosyal medya alanları incelendiğinde elde edilen genel sonuç ise yaş aralığı olarak 18-25 ve 25-45 yaş aralıklarının en fazla sosyal medya kullanımı olan, eğitim seviyesi açısından lise ve üniversite eğitimi almış veya almakta olan, SES’e göre C1, B ve A grubu en etkili ve bilinçli şekilde sosyal medyayı kullanan kesimlerdir.

Gün geçtikçe sayısı artan sosyal medya alanlarını tercih eden şirketler hangi medyayı kullanacaklarını seçmek için hedef kitle analizlerini dikkatli bir şekilde yapmalı ve doğru içerikle doğru zamanlama ile bu içerikleri yayınlamalıdır.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s