REKLAM ALANI DİYE NİCESİNE SARILDIM BENİM SADIK YARİM ÜRÜN YERLEŞTİRME

Reklamların satınalma üzerindeki etkisi tartışıladursun gerek ajanslar yaratıcılıkları ile gerekse markalar ısrarları ile bütün mecralarda varolma çabalarını sürdürmekte. Basılı reklamlar, outdoor reklamcılığı, radyo ve televizyon reklamları derken bir de sosyal medya ile markalar kendilerini ifade etmeye devam etmekte. Ancak ürün yerleştirme bunların içerisinde en zor olanı.

 

Ürün yerleştirme bir markanın, televizyonda ya da sinemada yayının içerisinde kendini göstermesidir. Peki bu yöntem ne kadar doğru ve yerinde kullanılmaktadır? Sorunun cevabı basit aslında, genelde hatalı kullanımlar göze çarpmaktadır. Bu da gerek diziyi ya da filmi gerekse markayı duyurmak yerine müşteriyi ondan uzaklaştırmaktadır. Yöntemin kullanılması günümüzde gereklidir. Çünkü insanlar reklam aralarında kanal değiştirmekte, ya da dizileri ve filmleri online yayıınlarını izlemekteler. Bu da reklamınızın hedef kitlenize ulaşmasını engellemektedir. Ürün yerleştirme bu soruna çözüm için ortaya çıkmış bir yöntemdir.

Ürün yerleştirme konusunda son dönemde yayında olan “Yalan Dünya” dizisi dikkatleri çekmektedir. Dizi bu konuda okadar başarılıdır ki RTÜK tarafından ceza bile almıştır. Dizinin Cihangir sokaklarında çekilen kısmı tamamen, Bellona, A-101, Saray Halo, Algida gibi markaların reklam alanıdır. Bunun yanında “Çocuklar Duymasın” dizisi ise Coca-Cola’nın reklam alanı olmuştur. Coca-Cola kampanyalarını bu diziden takip edebilirsiniz. Show TV’de yaptığı yarışmalarla medyanın altın adamı Acun Ilıcalı ise birçok markanın sponsorluğu ile yarışmalarında ürün yerleştirme yöntemini en çok kullanan kişilerden biridir.

Bugüne kadar görülen en başarılı ürün yerleştirmeler ise Matrix ve Hızlı ve Öfkeli filmlerinde yer alanlardır. 1999 yılında gösterime giren ve dünyayı kasıp kavuran Matrix filminde, bütün karakterler Nokai 8110 cep telefonu kullanmaktaydı. Filmin gösterime girdiği dönemde cep telefonu piyasası daha yeni yeni bir pazar olmaya başlamış ve insanların dikkatini çekmeye başlamıştı. 2001 yılında gösterime giren, yarış ve modifiye tutkunlarının özellikle hayranı olduğu güçlü bir kadroya sahip Hızlı ve Öfkeli filmindeki örnek ise daha can alıcıdır. Dominic Toretto rolündeki Vin Diesel kendisini polisten kurtaran Brian O’conner rolündeki Paul Walker’ı evine davet etmiş ve ona burada “Corona” olmak şartıyla istediğin birayı içebilirsin demiştir. Aynı film süresince çeşitli otomobillerin modifiyeli ve hız canavarı şeklinde olan sahneleri de o markaların insanların algısına nasıl yerleştirildiğinin bir kanıtıdır. Birçok Hollywood yapımı filmde ise IBM ve Dell markalarının görüntülenmesi ile Nikita isimli dizide ise IPad’in görünmesi etkili ve kararında bir ürün yerleştirmedir.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s