LOGOLAR VE GİZLİ SİMGELER

Bir marka ve kurum için logo gerçekten çok önemli bir yere sahiptir. Kurum kimliğini yansıtmada ve oluşturulan markanın akılda kalıcılığının sağlanmasında etkili bir yöntem olarak dikkat çekmektedir. Bazı logolar basit gibi görünse de aslında gerçek o kadar basit değildir.

FedEx’in bu logosunda E ve X harfleri arasında bir ok yer almaktadır. Bu logo tasarlanırken 200 den fazla alternatif değerlendirilmiştir. Ayrıca logonun tasarımcısı Dünya genelinde 40 ödüle sahip olmuştur.

Sony Vaio’nun logosuna baktığımızda ilk olarak modern bir yazı tipi görmekteyiz. Ancak dikkatli incelendiğinde ilk iki karakterin frekans dalgalarını gösterdiğini diğer iki karakterin ise binaries sitemde ki kodlama dili olan 1 ve 0’ı simgelediği bir gerçektir.

Toblerone markası İsviçrede yer alan ve yüksek dağları ile ünlü Bern kentinin bir markasıdır. Şehrin diğer bir özelliği ise “Ayılar Şehri” olarak anılmasıdır. Toblerone logosuna bakıldığında ise dağın içinde yer alan ayı silüeti görülmektedir.

Baskin Robbins 31 farklı dondurma tadı sunmakta olan bir markadır. Logoda yer alan B ve R harflerine bakıldığında 31 yazdığı görülmektedir.

Londra Covent Garden Ajansı tarafından dizayn edilen bu logo tamamen 8 rakamının parçalarından oluşmaktadır. Logo markasını yaratmıştır.

Bu logo iki farklı anlam içermektedir. İlk olarak N ve W harfleri bulunmaktadır. Bunun yanında ise logonun sol üst köşesinde yer alan ters üçgen, pusulada Kuzeybatı yönünü göstermektedir.

Dünyanın en yaygın alışveriş sitelerinden olan Amazon.com’un logosunda yer alan sarı ok sadece bir gülen surat değil, aynı zamanda amazon.com adresinde a’dan z’ye her şeyi bulabileceğinizi söyeleyen gizli bir sembol.

Sun Microsystems Logosu kullanılan U ve N harflerinin simetrik oyunları sayesinde sürekli bir SUN yazısı olşuturulmuştur.

Tostitos logosunda yer alan gizli mesaj aslında çok fazla gizli değil. TİT bölümüne bakıldığında iki kişinin meksika yemeği yerken eğlendikleri görülmektedir.

Formula 1 logoundaki gizli olan simge ise F ile hız çizgileri arasında yer alan 1 karakteridir.

Elefont logosuna bakıldığında e karakterinin ortasında yer alan beyaz alan fil hortumundan başka bir şey değil.

NBC’nin logosunda yer alan tavuskuşunun 6 farklı renkte ki tüyleri, NBC’nin bölümlerini aktarırken tam ortada bulunan beyaz alan ise yüzünü izleyiclere çevirmiş tavuskuşunun kafasıdır.

Carrefour Fransızca’da kavşak anlamına gelen bir kelimedir. Kırmızı ve mavi alanlar iki farklı yöne bakan oku temsil ederken, aradaki beyaz alan ise markanın ilk harfi olan C yi ortaya çıkarmaktadır.

Logoda yer alan marka adının ilk iki harfi olan C ve O harfleri, markanın ürünü olan otomobil lastiği şeklindedir.

Unilever dünya üzerinde binlerce farklı ürünü ve markayı barındırır, logoyu oluşturan U harfini meydana getiren semboller ise ürünlerin tüketiciye ne anlam ifade ettiğini gösterir.

Bu logo Cluenatic isimli bir bulmaca için oluşturulmuştur. Bu oyun çözülmek için 4 farklı ipucu içerir. C, L, U ve E harfleri bir labirent oluşturucak şekilde sıralanmıştır. Bunun yanında uzaktan bakıldığında ise logo bir anahtar gibi görünmektedir.

Families okuyucular tarafından düzenlenen bir dergidir. “İLİ” karakterleri aileyi temsil edecek şekilde düzenlenmiştir.

Goodwill Kuzey Amerikada yaşayan ve yardıma muhtaç insanlara yardım eden bir kuruluş. G harfi gülen bir yüz şeklindedir, insanlara ihtiyacı olan mutluluk ve rahatlığı sağlamayı ifade etmektedir.

İlk bakışta Afrika haritası şeklinde görünen logoya dikkatli bakıldığında Afrika kıtasının etrafında yer alan turuncu ve sarı bölgelerin birbirine bakan iki kişiden oluştuğu görünür.

Sparta Golf Club’ın logosuna bakıldığında golfçünün sopasını sallaması ile ortaya çıkan rüzgar bir Spartalı miğferi oluşturmaktadır.

Bronx Hayvanat Bahçesinin logosunda yer alan zürafaların bacaklarının arasında modern şehir görünmektedir.

Snooty Peacock bir mücevher markasıdır. Yüzün içinde gizli bir tavuskuşu bulunmaktadır.

The Hartford Whealers logosu aynı anda 3 farklı sembolden oluşmaktadır. Bir balina kuyruğu, Whealers kısmını anlatmak için yeşil bir W ve bu iki şekil arasındaki beyaz alan ise Hartford’un baş harfi olan H harfini simgeler.

Ev aletleri üreten Elettro Domestici firmasının logosu elektrik fişi gibi görünse de beyaz alana dikkatli bakıldığında E ve fişe bakıldığında ise bir D harfine rastlanır.

Yoga Australia’nın logosuna bakıldığında kadının bacağı ve sırtı arasında kalan beyaz alanın bir Avusturalya haritası olduğu göze çarpar.

Logoda yer alan M ve Y harfleri aslında bir el şeklindedir.

IBM firmasının bu logosu ile tamamiyle mesajlardan oluşan ve en iyi logolardan biridir.

 

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s