REKLAM ALANI OLARAK SOSYAL MEDYA

Son yıllarda sayısı ve kullanıcısı hızla artan sosyal medya ortamları markların ve reklam ajanslarının dikkatini hızla çekmeye başladı. Müşterileri ile sürekli interaktif bir şekilde iletişim halinde kalmaya çalışan markalar, bu yeni mecrayı etkili bir biçimde kullanma çabası içindeler. Facebook, Twitter, Google+, Tumblr bunlardan bazıları. Bu alanlarda markalar gerek kendi resmi hesapları ile gerek çeşitli viral reklamlarla boy göstermeye başladılar ve bunu etkili bir biçimde kullanma çabalarını sürdürmekteler.

Gittigidiyor.com adlı internet üzerinden kullanıcıları buluşturup alışveriş yapılmasını gerçekleştiren site ile başlayan bu viral reklam furyası türünün ülkemizde yayınlanan ilk örneği

 

Türk Hava Yolları ise bu yola başvuran diğer bir kurum.

 

Yedigün ise bu viral reklamlara sanal ortamın ünlü ekibi BatesmodelPro ile katıldı. Seri bir hikayeye dayanan bu reklam filmi okadar başarılı bulundu ki 2012 yılı içerisinde bir de sinema filmi ile karşımızda olacak Patlak Sokaklar.

Patlak Sokaklar Fragman

Sadece viral reklamlar ile değil çeşitli uygulamalar ile varolan müşterilerin ve potansiyel müşterilerin ilgisi çekilmeye devam ediliyor.

Efes Xtra Sekreter uygulaması ile Efes Xtra markasına Facebook üzerinden dikkatleri çekiyor

 

İzocam’ın sürdürdüğü Facebook Profil Durumu uygulaması ise daha eski bir örnek olmasına rağmen başarıya ulaşmış ve şu anda bile aylık 200 den fazla kullanıcıya ulaşmakta olan bir uygulamadır.

 

Şu an için güncellemesi yapılmadığı için kullanılmıyor olsa da Patos’un Beren Saat ile yaptığı Bir Berene Sormak Lazım uygulaması ve web sitesi de aylık 1500 kullanıcıya ulaşmış bir kampnaya olarak dikkatleri çekmektedir.

Sosyal Medya da dikkatleri çeken bir diğer uygulama da Gusta Bira’nın yaptığı interaktif çalışmadır. Video sadece siz baktığınızda hareket etmekte kafanızı çevirdiğinizde ise durmaktadır. Ayrıca mikrofon ile de sesli etkileşim sağlamaktadır.

Markaların televizyon, radyo, outdoor ve basılı araçlarda sürmekte olan reklam savaşları artık yeni bir mecra ve boyut kazanmış durumda çeşitli adgameler ve ilginç uygulamalar ile yaratıcılığın sınırlarını zorlayan markaların daha neler yapacakları merakla beklenmekte.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s