Reklam ve Cinsel Ögelerin Kullanımı

İnsanlık tarihi kadar eski olan cinsellik konusu, tarihin birçok aşamasında insan ve toplum hayatında etkin bir rol oynamıştır. Bunun bilincinde olan reklam üreticileri de pek çok ürünün kıyasıya rekabet ettiği pazarda farklılık yaratmak amacıyla “seks her zaman satar” düşüncesini benimseyerek reklamlarda cinselliği kullanmışlardır.

Reklam piyasasında muazzam bir yığılma söz konusudur. Pazarlamacılar tüketicileri yakalamak için daha radikal yollara başvurmuşlardır. Bu popüler taktiklerden biri de açık cinsel görüntülerin kullanılmasıdır.

Pek çok araştırmacıya göre, tanıtımlarda cinselliğin kullanılması güçlü, canlı, uzun ömürlü markaların yaratılmasına katkı sağlamaktadır. Güçlü bir uyarı etkeni oluşturmakta ve tüketicileri satın alma, hatırlama yönünde motive etmektedir. Cinsel uyarının, halk yığınları üzerinde ki yansıması, keşfedildiğinden bu yana, markalar cinselliği daha fazla kullanma eğilimine girmişlerdir. Çünkü bu özellik, doğru kullanıldığında dikkat çekici, mesajını veren ve ikna eden reklama dönüşebilmektedir. Cinsel uyarı içeren tasarımlar, ürün satışlarına büyük bir etki ile yansımaktadır. Yapılan araştırmalar bu tip çalışmaların diğerlerine oranla %77 daha fazla hatırlandığını ortaya koymuştur.

Cinsel içerikli reklamlar birçok farklı şekilde olabilmektedir. Örneğin çıplaklığın çeşitli aşamalarındaki modeller ve yalnız ya da başkalarıyla birlikte müstehcen tavırlar sergileyen modeller. (Dal Anıl, Şener Gülcan “Cinsel Öğelerin Reklamda Kullanımı” akt. Reichert, 2003, s. 15 ) Ayrıca reklam, çift anlamlı sözler, imalı ifadeler, bilinçaltının algısına yönelik cinsel imgeler ve cinsellikle ilgili vaatleri de kullanmaktadır. Bu tarz cinsel içerik ve imgeler, tüketicinin cinselliğe olan ilgisini kışkırtmaya ve romantik duyguları körüklemeye yaramaktadır.

Bir çalışmada genç bir adam bir reklamda neyi seksi bulduğunu şöyle anlatmaktadır: “Bedenini sıkıca sarmış dar bir Guess blucin giymiş bir kadın. Üzerinde de boyundan askılı, sırtı açık ve derin göğüs dekoltesi olan bir bluz vardı.” Genç bir kadın da benzer şekilde reklamlardaki modellerin fiziksel özelliklerini seksi olarak tanımlamıştır: “Kadın veya erkek teninin bolca görünmesi bana seksi geliyor. Çıplaklık bana cinselliği çağrıştırıyor. Aynı şekilde kışkırtıcı giysiler içindeki insanlar da” .

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s